Luk
Alle Service har fået en stigende betydning for virksomheder i alle brancher, hvor et teknisk nedbrud som oftest har store økonomiske konsekvenser. Hjulene skal bogstaveligt talt holdes i gang hele tiden. Derfor vælger stort set alle N.C. Nielsen-kunder en fast serviceaftale, når de køber eller leaser maskiner til intern transport.

En høj oppetid på maskinerne er en nøglefaktor i virksomhedernes vareflow, uanset om det gælder produktionsvirksomheder, logistikvirksomheder, detailhandel eller grossister. Gennemløbstiderne for varer er generelt steget markant. Det stiller store krav til virksomhedernes værdikæde – også omkring den interne transport, hvor maskinparken er dimensioneret helt præcist til behovet.

– Vi oplever et stigende fokus på servicedelen hos vores kunder. De vil gerne have sikkerhed for, at maskinerne fungerer upåklageligt, uden driftsstop og med høj effektivitet hver eneste dag. Vores service er tilrettelagt for at understøtte kundernes konkurrencekraft med mindst mulig indgriben og færrest forstyrrelser i en travl hverdag, fortæller servicechef Ole H. Pirchert fra N.C. Nielsen A/S.

N.C. Nielsen har opbygget en serviceafdeling med over 100 servicemontører på vejene, som servicerer maskinmærker som blandt andet Linde gaffeltruck, Terberg terminaltraktorer, Konecranes reachstackere m.v. Fra kommandocentralerne i Balling og Karlslunde styres slagets gang via storskærme, og ved nedbrud dirigeres en servicemontør hurtigt frem til virksomheden med GPS-styring. Det sker med ned til to timers sikkerhed og ofte hurtigere.

– Med et stort antal servicemontører i hele landet kan vi reagere prompte. Virksomhederne har også mulighed for at ringe direkte til den lokale servicemontør i området, som hurtigt når frem til åstedet og som i forvejen kender maskinparken godt. Vores kunder kan godt lide den personlige kontakt og vores ”jyske” holdning til service. Vi kører ikke før problemet er løst uanset tidspunkt på døgnet, fortæller servicechef Ole H. Pirchert fra N.C. Nielsen A/S.

Nogle virksomheder vælger at outsource hele værkstedsfunktionen til N.C. Nielsen, som herefter sammensætter et fast serviceteam og kører en selvstændig og specialiseret afdeling i virksomheden. Et par eksempler på dette er havneoperatøren Copenhagen Malmö Port, Københavns Lufthavn og  Danske Fragtmænd, som permanent har en håndfuld N.C. Nielsen-servicemontører til rådighed.

Vil du vide mere?