Lever din virksomhed op til SOLAS-regulativet omkring præcis afvejning af containere inden afskibning?

Den 1. juli 2016 skal alle containere vejes præcist, inden de afskibes - og fremover skal alle aktører involveret i containerfragt forholde sig til regulativet. Det stiller nye og anderledes krav til det udstyr, der bruges til at håndtere containere hos shippingfirmaerne. Hvis afskiberne ikke har styr på den nøjagtige vægt på containerne ved en havnekontrol, vanker der bøder for forseelsen.

Ansvaret for, at en container er vejet korrekt, ligger hos afskiberen (afsenderen), herunder også pligten til at sørge for korrekt og godkendt udstyr til at foretage vejningen inden afgang. Desuden vil der være krav om, at vægtdokumentet ("verified gross mass") skal være tidsnok i hænderne på fragtoperatøren. Uden samlet godkendelse vil lasten ikke blive læsset ombord.

N.C. Nielsen kan løse problemet

Til alle reachstackere og heavy duty truck er det nu muligt at få indbygget et vejesystem, der kan veje lasten med en nøjagtighed på +/- 0,1 procent, hvilket imødekommer kravene fra SOLAS-regulativet. Samtidig beregner systemet containerens vægt i håndteringsfasen, hvilket giver en højefffektiv ekspeditionsproces på havneområdet.

Løsningen kan veje et stort antal containere om dagen, og en stærk nyudviklet IT-baseret løsning sikrer, at alle data havner det rigtige sted - og giver mulighed for at processen kan følges via mobil eller PC.

Vil du vide mere?

Hør mere om de muligheder vi tilbyder for at imødekomme direktivet.

På nc-nielsen.dk bruger vi cookies for at forbedre din brugeroplevelse.AccepterLæs mere om vores brug af cookies