Luk
– De nye Terberg dieselmotorer er et resultat af mange års udviklingsarbejde fra Terbergs ingeniører, hvor motorerne gradvist er blevet forbedret. Samtidig bliver miljøteknologien mere og mere kompleks, da eksempelvis væsken AdBlue kræver et særskilt indsprøjtningssystem og SCR-katalysatoren også medfører nye komponenter i motorernes opbygning, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen A/S.
Claus Lilleholt / N.C. Nielsen A/S
Se Terberg cases

Terberg - TERMINALTRAKTORER TIL HEAVY DUTY OPGAVER

Driftssikker, kraftfuld og altid med chaufførens komfort i centrum. Det er nogle af de oplagte gevinster ved hollandske Terberg terminaltraktorer. Maskinerne er ekstremt funktionelle og bygger på årtiers erfaringer med intens hårdt dagligt slid i forbindelse med f.eks. transport af containere, løstrailere og skiftelad.

Ny teknologi anvendes løbende til at forbedre terminaltraktorerne yderligere og udbygge Terbergs førerposition på brugervenlighed, ergonomi og sikkerhed. "Keep it simple and safe" er et grundlæggende Terberg-princip bag både konstruktion, design og teknologi.

KLARER ENHVER OPGAVE

Udvalget af Terberg terminaltraktorer omfatter:

  • Terberg YT
  • Terberg RT & TT
  • Terberg BC
  • Terberg DT
  • Terberg Zagro
  • Terberg Specialløsninger
  • Terberg Approved

Terberg YT

Terberg YT (Yard Tractor) forener stor motorkraft og ekstrem soliditet med en gennemtænkt VIP-kabine, hvor der er fokus på optimal komfort, udsyn og sikkerhed. Maskinerne sikrer hurtig trailerhåndtering fra start til slut. De baghjulstrukne Terberg YT-maskiner er skabt til at flytte løstrailere i distributionscentre, havneterminaler, lufthavne og industrivirksomheder.

Den nye Terberg YT-serie består af flere diesel-varianter og en fuldt eldreven variant med den nyeste og højeffektive EV-teknologi, som giver den samme ydelse som de dieseldrevne udgaver. De innovative Terberg-maskiner er tilmed kompatible til brint som brændstof. 

Se Terberg YT her

Terberg RT & TT

Terberg RT og TT (RoRo & Terminal Tractor) lægger sig i spidsen med førerkomfort, sikkerhed og enkel vedligeholdelse. De stærke sider ved RoRo-terminaltraktorerne er blevet endnu stærkere. De specialiserede heavy-duty maskiner med hhv. 2 og 4 hjulstræk er forbedret på en lang række områder, der øger den samlede effektivitet ved RoRo-håndtering, terminalarbejde og andre former for trailerhåndtering.

Se Terberg RT og TT her

Terberg BC

Terberg BC182 forener fleksibilitet og ekstrem soliditet med en gennemtænkt VIP-kabine, hvor der er fokus på optimal komfort, udsyn og sikkerhed. Maskinen kan flytte alle lad- og anhængertype, der anvendes på terminaler og distributionscentre.

Se Terberg BC her

Terberg DT

Den specialudviklede Terberg DT-serie (Distribution Tractor) har lav indstigningshøjde, et bredt udsyn fra førerkabinen og en række sikkerhedsforanstaltninger, som sætter Terberg DT-serien nye standarder, når der skal flyttes trailere på travle godsterminaler, centrallagre og distributionscentre.

Se Terberg DT her

Terberg Zagro

Terberg Zagro er udviklet til at kunne køre både på og omkring jernbanespor. Den trækker snildt 2.500 tons med nedslåede skinnehjul og direkte kontakt mellem bagerste hjulsæt og skinnerne.

Se Terberg Zagro her

Terberg Specialløsninger

Verden over er Terberg kendt for sine robuste terminaltraktorer, der flytter trailere på havneområder, i distributionscentre og hos industrivirksomheder. Udover dette kan N.C. Nielsen også tilbyde special-løsninger med udgangspunkt i en Terberg-maskine – fx har vi udviklet en løsning med en sandopfylder, der effektivt hjælper til ved kabelnedlægning. Lad os gerne høre det, hvis du har en lignende idé.

Se Terbergs specialløsninger her

Terberg Approved

Med Terberg Approved åbner N.C. Nielsen nye muligheder på markedet for heavy duty maskiner. I stedet for nyt eller brugt kan virksomheder fremover vælge "brugt, men så godt som nyt" og skære 40-45 % af prisen sammenlignet med nye tilsvarende Terberg-modeller. Approved-konceptet bygger på Terberg maskinernes velkendte kvalitet og driftssikkerhed.

FRI ADGANG TIL MASKINEN

Stor driftssikkerhed og enkel vedligeholdelse er en anden stærk side ved Terberg maskinerne. Den tipbare kabine vippes 71° op og sikre uhindret adgang til motoren i forbindelse med service og reparation.

Terberg har til denne maskine udviklet en innovativ flad køler - med tre uafhængige kølemoduler placeret ovenpå hinanden til hhv. intercooler, motor og transmission. Køleren er desuden let at rengøre og vedligeholde.

Terberg sætter overliggeren højt

Terberg RT og Terberg TT lægger sig i spidsen med førerkomfort, sikkerhed og enkel vedligeholdelse. De stærke sider ved RoRo-terminaltraktorerne er blevet endnu stærkere. Terberg sætter terminalarbejdet op i højeste gear. Erfaringer fra tusindvis af driftstimer og ny teknologi gik op i en højere enhed, da Terberg i april 2010 præsenterede de første af fremtidens generation af RT-terminaltraktorer.

De specialiserede heavy-duty maskiner med hhv. 2 og 4 hjulstræk er forbedret på en lang række områder, der øger den samlede effektivitet ved RoRo-håndtering, terminalarbejde og andre former for trailerhåndtering.

Et af de områder, der har været fokus på, er at skabe det bedst mulige arbejdsmiljø for føreren. Derfor er VIP-kabinen på Terberg maskinerne uden tvivl verdens bedste inden for sin kategori målt på ergonomi, sikkerhed og lavt støjniveau.

Tre-i-en slider

med stor fleksibilitet

 

Terberg BC182 forener fleksibilitet og ekstrem soliditet med en gennemtænkt VIP-kabine, hvor der er fokus på optimal komfort, udsyn og sikkerhed. Maskinen kan flytte alle lad- og anhængertype, der anvendes på terminaler og distributionscentre.

Terberg BC182 er en ægte tre-i-en maskine, der sikrer den nødvendige fleksibilitet på distributionscentre og terminaler, hvor godset ankommer eller håndteres på forskellige transport-former.

BC182 kan leveres med lift ramme til skiftelad, skammel til trailere og et almindeligt anhængertræk til lastvognshængere. Maskinen dækker dermed alle gængse lad- og anhænger typer.  

 

Ligger lavt i landskabet

Den lave indstigningshøjde og et kabinegulv kun en halv meter over kørearealet gør Terberg DT velegnet til den travle trailertrafik. Føreren af en Terberg DT er bogstaveligt talt i øjenhøjde med både medtrafikanter og gående personer på terminalen. Den lave højde skal være med til at minimere risikoen for påkørsler og andre ulykker.

Distribution i øjenhøjde

Den specialudviklede Terberg DT-serie (Distribution Tractor) har lav indstigningshøjde, et bredt udsyn fra førerkabinen og en række sikkerhedsforanstaltninger, som sætter Terberg DT-serien nye standarder, når der skal flyttes trailere på travle godsterminaler, centrallagre og distributionscentre.

Terberg trækker fra

med ny terminaltraktor til logistikopgaver

Den populære Terberg YT- serie (Yard Tractor) fås i både diesel, el- og brintvarianter. Den er udviklet ud fra et multifunktionelt koncept med blandt andet øget førerkomfort, høj effektivitet og masser af ekstraudstyr, der øger arbejdsopgaverne på distributionscentre, havneterminaler, affaldsdepoter og industrivirksomheder.

Den nye Terberg YT er en kraftkarl, som klarer en maksimal skammelbelastning på 36 ton. Det betyder at der altid er rigeligt med kraftoverskud, når den håndterer de mange trailere i løbet af en dag.

Forbedret førerkomfort
Hos Terberg har man naturligvis også lyttet til ønsker fra maskinførerne, der tilbringer mange arbejdstimer bag rattet. Disse er tilgodeset med forbedret førerkomfort i form af en unik affjedring af kabinen, masser af plads til tilbehør og opbevaring, robuste spejlarme, ergonomisk udformet betjeningspanel og et effektivt varmeapparat, der forebygger duggede ruder.

Den elektriske Terberg er 100% elektrisk drevne og derfor meget støjsvage, ligesom de er en gevinst for miljøet.

Banebrydende batteriteknologi
Maskinerne er udstyret med banebrydende teknologi baseret på litiumbatterier.  Det giver en stærkt forøget arbejdstid uden opladning og når opladning endelig skal finde sted, tager det kun omkring 2½ time.  Et fuldt opladet litiumbatteri kan arbejde 9 – 10 timer.

Vil du vide mere?