MØD OS PÅ TRANSPORTMESSEN 2021 I HERNING - 16.-18. SEPTEMBER - SE MERE HER

Luk
Pressemeddelelse Terberg har opgraderet BC183 terminaltraktor, en såkaldt Body Carrier, med et helt nyt førerhus og en stage V certificeret motor samt en række mindre forbedringer. Derudover kan man også få den fuldt elektriske variant BC202-EV, som blev lanceret i 2020.

Takket være fleksibiliteten og den lille venderadius kræver Terberg BC-modellerne ikke ret meget plads på f.eks. distributionscentrene. Det nye rummelige førerhus har et ergonomisk design, der optimerer førerkomforten. Den forbedrede affjedring af kabinen er særligt komfortabelt, og joystickets betjeningsknapper er praktisk anbragt ved siden af førersædet.
 

Den bedste komfort

Opbevaringspladsen øverst i kabinen og opbevaringsrummene i det nye instrumentbræt er lettilgængelige og yderst funktionelle. De store ruder er en smule skråtstillede, så føreren har fremragende udsyn i alle retninger, og forhindrer distraherende refleksioner.
 

Flere typer veksellad

Designet er tilpasset sig flere forskellige typer veksellad, og der er forskellige muligheder for fastlåsning på køretøjet. BC-maskinerne kan desuden fås med skammel til håndtering af sættevogne.

Maskinerne er konstrueret så montørerne har endnu hurtigere og nemmere adgang til de mekaniske og elektroniske komponenter. For eksempel kan hele instrumentbrættet afmonteres og genmonteres på få minutter. Dæksler, kofangere og ruder er også nemme at udskifte, hvis de bliver beskadigede. Det effektive design reducerer tid og omkostninger til vedligeholdelse og reparationer.

Den nye elektroniske opbygning er baseret på CAN-bus og understøtter fremtidige trådløse opdateringer. Med Terberg Connect softwaren kan brugerne samle værdifulde data fra køretøjerne for at optimere flådestyringen. Dette gør det muligt at spore terminaltraktorens kørselsmønstre og planlægge forebyggende vedligeholdelse for at maksimere maskinens oppetid.
 

Vil du vide mere?